تحولات منطقه

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور با اشاره به پایان یافتن مهلت حضور تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه بزرگ اتومبیلیتی ۲۰۲۳ روسیه، از ۲ برابر شدن متراژ نمایشگاهی ایران در این رویداد نسبت به سال گذشته خبر داد.

ثبت‌نام برای حضور در «اتومبیلیتی ۲۰۲۳» مسکو به پایان رسید/ استقبال ۲ برابری شرکت‌ها
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، «ابراهیم دوست‌زاده» اظهار کرد: امسال برای دومین سال پیاپی، قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی مهیای حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو می‌شوند؛ نمایشگاهی که به‌دلیل تحریم روسیه از سوی غرب در موضوع خودرو، در دو سال اخیر اهمیت ویژه‌ای برای تولیدکنندگان ایرانی و عرضه محصولات شان یافته است.

وی بیان‌داشت: امسال فضای نمایشگاهی که شرکت‌های ایرانی در اختیار گرفته‌اند معادل یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع و ۲ برابر پارسال است که ۳۰ شرکت قطعه‌ساز و ۲ خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا در آن حضور دارند.

دوست‌زاده خاطرنشان‌کرد: امسال شاهد حضور قطعه‌سازان جدیدی هستیم و علاوه بر آنها، آن دسته از قطعه‌سازانی که سال گذشته عملکرد درخشانی داشته یا صادرات‌شان به روسیه آغاز شده، امسال نیز حضور دارند.

وی ادامه‌داد: علاوه بر شرکت‌های یاد شده، دو شرکت بزرگ بازرگانی نیز بازاریابی و صادرات قطعات شرکت‌هایی که امسال در نمایشگاه حاضر نیستند را بر عهده خواهند داشت.

این عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان تاکید کرد: عملیات اجرایی و ارسال قطعات، نمونه‌کارها و محموله‌های نمایشگاهی حاضران در نمایشگاه تا ۱۰ مرداد ادامه دارد.

ثبت‌نام برای حضور در «اتومبیلیتی ۲۰۲۳» مسکو به پایان رسید/ استقبال ۲ برابری شرکت‌ها

آغاز ثبت‌نام هیات‌های تجاری

وی در ادامه به آغاز ثبت‌نام هیات‌های تجاری به‌منظور حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو از روز چهارشنبه هفته گذشته ( ۲۸ تیر) اشاره کرد که تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت.

دوست‌زاده خاطرنشان‌کرد: بازدید از نمایشگاه، ملاقات با فعالان صنعتی خودروسازی و قطعه‌سازی از روسیه و بیش از ۳۰ کشور جهان، حضور در نشست‌های B TO B (رو در رو)، برگزاری نشست‌هایی با بخش دولتی و وزارت صنعت مسکو و کشور روسیه (که به فراخور حضور مقامات روسی، مقامات و مسوولان متناظر و هم رده از کشورمان نیز دعوت خواهند شد)، همچنین بازدید از برخی سایت‌های خودروسازی این کشور، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هیات‌های تجاری است.

وی با اشاره به تخصیص غرفه جداگانه‌ای به عنوان «مرکز انتقال فناوری و دانش بنیان» در نمایشگاه سال گذشته، اظهار داشت: امسال برخلاف پارسال، شرکت‌ها در قالب فایل‌هایی اقدام به ارائه دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان خود خواهند کرد؛ هرچند یک غرفه VIP نیز به همین منظور تدارک دیده شده تا نشست‌های رو در رو بین متقاضیان و عرضه‌کنندگان فناوری و محصولات فناورانه و به‌هم رسانی افراد و شرکت‌ها انجام شود.

این عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان با اشاره به انعقاد ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم‌نامه و قرارداد در نمایشگاه سال گذشته بین طرف‌های ایرانی و روسی، خاطرنشان‌کرد: بسیاری از این تفاهم‌نامه‌ها از سوی بخش خصوصی به قرارداد تبدیل شده و حتی صادرات شرکت‌ها آغاز شده است، همچنین ایران‌خودرو و سایپا که صادرات برخی محصولات‌شان را به این همسایه شمالی آغاز کرده‌اند، به‌منظور پیگیری و توسعه صادرات‌شان با قوت حضور خواهند داشت.

گفتنی است؛ نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران، از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) با حضور مقامات و مدیران بلندپایه دولتی و بخش خصوصی ایران و روسیه برگزار می‌شود که در آن علاوه بر اعزام هیات تجاری جهت بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.

به اعتقاد کارشناسان، پتانسیل چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و به‌ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه برای ایرانی‌ها وجود دارد.

اردیبهشت ‌امسال قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا از گروه خودروسازی سایپا در بازارهای روسیه و بلاروس به‌میزان ۴۵ هزار دستگاه و ارزش ۴۵۰ میلیون یورو طی سه سال منعقد شد. همچنین این گروه خودروسازی صادرات محصولات پی ۹۰ (کادیلا) و شاهین به روسیه را در دستور کار دارد که همگی از دستاوردهای حضور قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی در نمایشگاه پارسال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.